Одеська мерія профукала 185 млн грн через корупцію у орендних відносинах

Недбалість посадових осіб департаменту комунальної власності Одеської міської ради призвела до фінансових порушень на суму 185,5 млн гривень. Про це повідомляє Південний офісу Держаудитслужби з посиланням на ревізію за період з жовтня 2019 року по червень 2022 року.

Аудитори звернули увагу на те, що бракувало обліку договорів оренди (зокрема, не було журналу їх реєстрації), були розбіжності між даними бухгалтерського обліку та даними фінансової звітності щодо заборгованості за оренду, непроведення інвентаризації заборгованості, не було порядку виконання контрольних функцій у сфері оренди комунального майна.

Саме брак зазначеного порядку став підставою для відмови департаментом та Одеською міськрадою на вимогу ревізорів у створенні комісії із проведення обстеження переданого в оренду комунального майна з питань відповідності займаної площі, мети використання та виду діяльності орендарів умовам договорів оренди.

Протягом майже двох років департамент комунальної власності провів 200 процедур приватизації комунального майна, з них:

  • 137 процедур на загальну суму 158,3 млн гривень – шляхом викупу орендарем загальною площею 19тис. кв. м. За такою формою приватизації вартість одного квадратного метра в середньому дорівнювала 8,3 тис. гривень (або 308 доларів).
  • 63 процедури – шляхом продажу об’єктів на аукціоні загальною площею 11 тис. кв. м на загальну суму 167,7 млн гривень. (15,2 тис. гривень за кв. м, або 564 доларів).

Тобто середня ціна продажу метра за даними аукціонів вдвічі перевищує ціну продажу шляхом викупу. Аудитори засвідчили, що фактично департамент безпідставно (без передбачення умовами договорів оренди права викупу, за наявності простроченої заборгованості з орендної плати) окремим покупцям надавав перевагу в застосуванні процедури викупу об’єктів комунальної власності замість проведення аукціонів, що в підсумку й призвело до зниження надходжень до бюджету міста Одеси, бо при реалізації майна через аукціон
вартість продажу зростає в рази.

Тільки один приклад. При продажу нежитлового приміщення площею 189,6 кв. м, що розташоване по вул. Катерининська, 1 (ресторан «Гранат»), всупереч вимогам законодавства прийнято рішення про приватизацію за наявності заборгованості з орендної плати за 16 місяців, що мало б позбавити орендаря права на викуп. Є також питання і до вартості реалізації зазначеного об’єкта, розташованого в історичному центрі міста.

Крім того, департамент допустив несвоєчасне перерахування покупцями коштів від приватизації та орендарями орендної плати, що також призвело до недоотримання коштів у межах бюджетного року, що не надало можливості розв’язати нагальних потреб міста в повному обсязі.

Непрямим свідченням недоотримання бюджетом коштів від оренди та відчуження комунального майна є стан виконання бюджету Одеської міської територіальної громади за цими показниками. Зокрема, планові показники надходжень від приватизації (відчуження) майна комунальної власності за 2021 рік виконано на 92,4%, а планові показники надходжень від оренди наприкінці року були доведені до фактичних шляхом зменшення депутатами на 15,6 млн гривень.

«Антикоррупционная правда»

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.